سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره ی چوب کاج

چوب درخت کاج

معرفی چوب درخت کاج

هر چوبی مزایا و معایب خاص خود را دارا می‌باشد که باتوجه به ویژگی های مثبت و منفی می توان کاربرد آن را مشخص نمود. از نکات مثبت بارز آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رنگ طبیعی زیبا: زیبایی ظاهری و رنگ روشن یکی از ویژگی های بارز است که در این درخت دیده می شود و برای مبلمان جلوه بسیار خوبی را به وجود می‌آورد. حتی بعد از فرسوده شدن هم گره خوردگی های روی چوب جلوه خاصی به آن می‌دهد.
  2. پرداخت آسان: پرداخت و رنگ آمیزی این محصول با انواع رنگ های پوششی بسیار راحت و درد دسترس است.
  3. مقاومت به شوک: مقاومت آن به شوک به نسبت بالاست و به همین دلیل به ندرت ترک‌های عمقی در آن پدید می‌آید.

با وجود نکات خوبی که ذکر شد نمی توان ویژگی های منفی را هم نادیده گرفت. ویژگی هایی چون:

  1. فرسایش شدید: به دلیل نرم بودن این چوب بیشتر در معرض خراشیدگی، فرو رفتگی و شکستگی قرار ذارد. مشکل بزرگتر اما رطوبت می‌باشد. اگر از مبلمانی با این چوب مرطوب استفاده می‌کنید، احتمال باد کردن و پوسته پوسته شدنش قابل توجه می‌باشد.
  2. دردسرهای مرطوب بودن: همان طور که می‌دانید در اکثر موارد باید چند ماه محصول در انبار بماند تا با رطوبت محیط آنجا وفق پیدا کند. از این رو شاید مجبور باشید چند ماه زودتر الوار را خریداری نمایید. همچنین انجام کارهای ظریف به خاطر حضور رطوبت دشوارتر هستند.
  3. صمغ: میزان صمغ در داخل بافت آن زیاد است پس با آلودگی دائمی قطعات و دستگاه ها روبه‌رو هستید. این مورد در کنار تیغه کند اره می تواند باعث ترک خوردگی، برش با دقت کم یا حتی سوختن چوب در اثر داغ شدن اره شود.

برای آنکه  ابزارآلات شما در هنگام ساخت قطعه با این جنس دچار مشکل نشوند بهتر است که ویژگی‌های آن را به خوبی بشناسید و برای آن راه حل بیابید. امیدواریم مطالب ذکر شده به شما کمک کند تا اگر تازه به دنیای نجاری پا گذاشته‌اید و هنوز تسلط کافی بر انواع چوبها و ویژگی های آنها ندارید، یک نقطه شروع مناسب باشد.